Facebook

Nadruki na koszulkach na podkarpaciu – jak przygotować się do zaprojektowania logo? część I

Porady

Jak często zapamiętujesz zobaczone z przestrzeni publicznej logo, jakiejś firmy? Czy potrafisz dopasować je do konkretnej marki? Co najczęściej zapada Ci w pamięć? Wbrew pozorom to bardzo ważne pytania, na które szukają odpowiedzi osoby chcące stworzyć niepowtarzalny znak graficzny dla siebie lub swojej firmy. Chcąc stworzyć nadruki na koszulkach na Podkarpaciu właśnie z tym logo, musisz poświecić mu wiele czasu, by spełniło ono zamierzony efekt.

Jak zaprojektować logo, które każdy zapamięta?
Na powyższe pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Idealny znak graficzny zwyczajnie nie istnieje. Nie ma na świecie logo, które przypadłoby do gustu wszystkim ludziom i zostało zapamiętane od pierwszego zobaczenia. Można głowić się i eksperymentować, ale warto pamiętać, że jeden znak nie odpowie na wszystkie potrzeby, opowiadając historię marki lub produktu, dodatkowo spełniając wszystkie funkcje. Na początku tworzenia najważniejsze jest uświadomienie sobie, że dążenie do ideału jest bezcelowe. Możesz zrobić najlepszy znak, ale zawsze znajdzie się ktoś, kto go skrytykuje i na to należy się przygotować. Gdy już to zrozumiesz, praca pójdzie znacznie szybciej.
Dobre logo to proste logo. Przekonały się o tym największe polskie i zagraniczne marki, więc i my się na tym skupmy. Nie ma co na siłę szukać czegoś, co mamy na wyciagnięcie ręki. Najlepsze projekty są łatwe w odbiorze, nieprzeładowane treścią oraz efektami graficznymi.

Zasada trzech elementów
Szukając w internecie pomocy dotyczących przygotowania dobrego logo, znajdziemy opracowania, które mówią o trzech najważniejszych elementach:
• prostota – brak przeładowania, przesady, udziwnień oraz elementów rozpraszających klienta,
• rozpoznawalność – element, który zawsze zaprząta nam głowę już na etapie projektowania. Tworząc logo, robisz to z myślą o wyróżnieniu się na tle konkurencji. Musisz więc zadbać, by każdy detal graficzny był kojarzony właśnie z Twoją firmą. Nie może dojść do sytuacji, że jakąś część logo będzie można pomylić z innym znakiem graficznym np. konkurencyjnej firmy,
• ponadczasowość – pamiętaj, że tworząc logo, robimy to na lata. Musi ono prezentować się tak, by za kilka oraz kilkanaście lat nadal było aktualne. Zawsze można wykonać delikatny lifting, ale nikt nie chce zaczynać od zera, dlatego tak ważny jest ten element.

Mapa myśli w formie szkiców
Na początku trzeba zacząć od pomysłu. Bez niego nie powstało jeszcze żadne logo. Zastanów się nad ideą, jaka Ci przyświeca, dopiero później zastanów się – co powinno prezentować logo?, Jakie powinno mieć polory? Jaki kształt i wymiary? Najpierw okiełzaj tysiące myśli bez podpowiedzi, a najlepiej zrobić to zapisując wszystko, co nam przyjdzie do głowy. Dobrym sposobem jest mapa myśli w formie obrazkowej, na której możesz umieścić dosłownie wszystko. Weź dużą kartkę. Wypisz najważniejsze elementy, naszkicuj to o czym myślisz i w pewnym momencie okaże się, że projekt jest już gotowy. Czasami te najbardziej abstrakcyjne i absurdalne myśli, mogą okazać się kluczem do sukcesu. Pamiętaj też, że nie da się stale ślęczeć nad jednym projektem. Zajmij się czymś innym, a gdy przyjdzie ci na myśl coś ciekawego, zanotuj to. Odprężony umysł pracuje sprawniej i szybciej. Nie przemęczaj go!

Dalsza zabawa dopiero przed nami
Pomysł to dopiero początek drogi do niepowtarzalnego logo. W następnym wpisie odsłonimy kolejny rąbek tajemnicy, jak przygotować znak graficzny idealnie tworzący nadruki na koszulkach.

Wróć do bloga
Strona główna

Formularz kontaktowy



    Potrzebujesz pomocy lub chcesz, abyśmy do Ciebie oddzwonili?

    KLIKNIJ
    Strzałka

    Napisz do nas!

      Przesyłając formularz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Open Haft danych osobowych podanych w formularzu. Podanie danych jest dobrowolne. Informujemy, że Administratorem powyższych danych osobowych jest Open Haft. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania przez kontakt openhaft@openhaft.pl.